Zahvaljujući medijskim rekvizitima i propagandi, stvarani su ili uništavani društveni pokreti, opravdavani su ratovi, kaljene su financijske krize, poticane ideološke struje. Stvaranje umjetnih problema i onda njihovo “magično rješavanje” – metoda se također naziva “problem-reakcija-rješenje.” Poticanje gluposti, promicanje osjećaja krivnje, promicanje rastresenosti, ili stvaranje umjetnih problema i onda ih magično rješavati, samo su neke od tih taktika.
Noam Chomsky, ugledni američki filozof, politički aktivist i profesor emeritus lingvistike na Massachusetts Institute of Technology, sastavio je listu deset najsnažnijih i najučinkovitijih strategija za kojim posežu mediji kako bi se uspostavila manipulacija nad populacijom.
Iako je Chomsky ove strategije objavio prije nekoliko godina one su danas u svjetlu gotovo svakodnevnih manipulacija kojima svjedočimo i te kako aktualne…
Srećom Chomsky je dobio zadatak sintezirati i izložiti ovakvu praksu, od koje su neki načini više očitiji i sofisticiraniji, ali očito, svi su jednako učinkoviti i s određene točke gledišta, ponižavajući.
Poticanje gluposti, promicanje osjećaja krivnje, promicanje rastresenosti, ili stvaranje umjetnih problema i onda ih magično rješavati, samo su neke od tih taktika.
1. PREUSMJERAVANJE PAŽNJE
Ključni element društvene kontrole je strategija distrakcije ili ometanja koja će odvratiti pažnju javnosti od važnih pitanja i promjenama o kojima odlučuje politička i gospodarska elita, kroz tehniku poplava ili poplave kontinuiraih ometanja beznačajnim informacijama.
Za strategije ometanja je također bitno da javnost zanimaju osnovna saznanja iz znanosti, ekonomije, psihologije, neurobiologije, i kibernetike.
“Držite pozornost javnosti daleko od stvarnih društvenih problema, okupirajte im misli pitanjima bez važnosti. Zadržati javnost zauzetom, zauzetom, zauzetom, tako da nema vremena za razmišljanje, vratite ih natrag na farmu među druge životinje.”
2. STVARANJE PROBLEMA
Ova metoda se također naziva “problem-reakcija-rješenje.” Ova metoda stvara problem, “situaciju” koja izaziva neke reakcije u javnosti, tako da se ponudi glavna mjera za koju “vladari” žele da javnost prihvati, ali u normalnim bi se okolnostima tome protivili.
Na primjer: Mediji razviju priču kako je došlo do pojačavanja urbanog nasilja. Javnost se uplaši, te na kraju pristaje na uvođenje novih sigurnosnih mjera i politike na štetu građanske slobode. Ili također: stvoriti gospodarsku krizu, te prihvatiti recesije kao nužno zlo i u konačnici smanjenje socijalnih prava i rastavljanje javnih službi.
3. POSTUPNA PROMJENA
Natjerati javnost da prihvati neprihvatljivo, treba primijeniti postupno stvaranje problema, na kapaljku, ako treba i godinu ili više.
Na ovaj su način uvedeni novi radikalni društveno-ekonomski uvjeti (neoliberalizam) tijekom 1980-tih i 1990-tih: privatizacija, nesigurnosti, fleksibilnost, masovna nezaposlenost – jednostavno toliko promjena koje je bi izazvale revoluciju kada bi se uvele odjednom.
4. STRATEGIJA ODGAĐANJA
Drugi način kako bi nepopularne odluke bile prihvaćene jest da ih se nazove “bolnim i potrebnim” kako bi se zadobilo prihvaćanje javnosti za buduće promjene štetne za pojedinca. Prema psihologiji lakše je prihvatiti buduću, nego trenutnu žrtvu.
Prvo, jer se trud neće koristiti odmah. Drugo, jer javnost, mase, ima tendenciju očekivati da će se sve “sutra popraviti”, te da će se njihovo žrtvovanje vrlo vjerojatno izbjeći. To daje javnosti više vremena da se navikne na ideju promjene i da je u konačnici prihvati sa rezignacijom.
5. UPOTREBA DJEČJEG JEZIKA
Većina reklama usmjerenih na širu javnost koristi diskurs, argumente, likove, te posebno dječje intonacije, često u neposrednoj blizini slabosti, kao da su gledatelji vrlo mali ili mentalno oštećeni. Što više žele zabluditi gledatelje, to više primjenjuju infantilne tonove.
Zašto?
“Ako se obratite osobi kao da je u dobi od 12 godina ili manje, dakle, zbog sugestija, to će težiti, uz neku vjerojatnost, da će odgovor ili reakcija te osobe također biti lišena kritičkog osjećaja kao i u osobe od 12 godina ili mlađe.”
6. BUĐENJE EMOCIJA
Iskorištavanje emocionalnog aspekta gledatelja je klasična tehnika koja će uzrokovati kratki spoj kod racionalne analize.
Štoviše, korištenje emocionalnog registra omogućuje otvaranje vrata za podsvjesno nametanje ideje, želje, strahova, prisila, ili izazivanja reakcije…
7. DRŽATI JAVNOST U NEZNANJU I PROSJEČNOSTI
Učiniti javnost nesposobnima da razumiju tehnologije i metode za njihovu kontrolu i ropstvo.
“Kvaliteta obrazovanja, s obzirom na niže društvene klase, treba, što je više moguće, biti osiromašena i osrednja, kako bi razlika u znanju između nižih i viših društvenih slojeva bila nepremostiva za niže slojeve društva.”
8. VELIČANJE GLUPOSTI
Javnost treba poticati u prihvaćanju prosječnosti. Potrebno je uvjeriti ljude da je (in, u modi), poželjno biti glup, vulgaran i neuk.
Istovremeno treba izazivati otpor prema kulturi i znanosti.
9. STVARANJE OSJEĆAJA KRIVNJE
Napraviti da pojedinac vjeruje da je on jedini krivac za vlastitu nesreću, zbog neuspjeha svoje inteligencije, svoje sposobnosti, ili svojih nedovoljnih napora.
Dakle, umjesto pobune protiv gospodarskog sustava, pojedinci ne djeluju jer su sami sebi krivi, što dovodi do depresivnih stanja kojem je jedina uloga da spriječi djelovanje pojedinca. A bez djelovanja, nema revolucije!
10. ZLOUPOTREBA ZNANJA
Tijekom posljednjih 50 godina, napredak u znanosti je doveo do ubrzanog rasta “rupa” u znanju između javnosti i onih u vlasništvu vladajuće elite. Zahvaljujući primijenjenoj biologiji, neurobiologiji i psihologiji, “sustav” posjeduje napredno znanje o ljudskom biću, bilo fizički ili psihički.
Sustav je u mogućnosti da bolje razumije prosječnu osoba nego što on pozna sam sebe. To znači da u većini slučajeva, sustav ima više kontrole i veliku moć nad pojedincima od samih pojedinaca.
Najbogatiji čovek na planeti, Bill Gates bez imalo srama i straha priznao je pred brojnom publikom da im je cilj smanjiti broj ljudi na planeti. Izjava najbogatijeg čoveka šokiraće vas i nateraće da neke teorije zavera shvatite ozbiljnije. Govoreći o lošem stanju naše planete, Gejts se osvrnuo na broj ljudi na Zemlji. “Na planeti trenutno ima više od 7 milijardi ljudi. I taj broj uskoro bi mogao porasti na 9 milijardi ljudi. No, ako napravimo jako dobar posao sa novim vakcinama, reformom zdravstvenog sistema i zdravstvenim ustanovama za reproduktivnost broj bi mogli smanjiti za otprilike 15% “, kazao je Gejts ispred brojne publike na TEDekovoj tribini o životnoj sredini. pogledajte jos: Zašto Bill Gates i Monsanto Financiraju BANKU SJEMENA “Sudnjeg dana”? Da postoji nekakav tajni plan depopulacije koju namerava da sprovede Elita pisali su i pričali brojni teoretičari zavera, no nakon ove izjave koju možete poslušati i na sopstvene uši, možda nećete tako olako odbaciti tvrdn...
Dečja krv je toliko popularna da praktično funkcioniše kao posebna valuta, otkrio je legendarni glumac Mel Gibson jednu od tajni svetskih moćnika okupljenih u kabali i završio na crnoj listi. Ono što je zajedničko svim svetskim negativcima i vladarima iz senke jeste i pedofilija, a jedna od njihovih najvećih baza je takozvana industrija snova, slavni Holivud, za kojim žude glumci, režiseri i mase širom sveta. Ali Holivud je sve, osim onog što ljudi zamišljaju. Navikavanje dece na seks počinje od najranijeg uzrasta, od crtanih filmova. U njima se osim prikrivenih, ali vrlo sugestivnih scena seksa mogu videti nasilje i pedofilski simboli. Autorka istraživanja i filma „Pad kabale“ pita Diznijevu imperiju otkud simboli iluminata, kao što su piramide i svevideće oko, u njihovim crtaćima? Otkud simboli pedofila na slatkišima i sladoledima, za kojima su deca prosto luda? Otkud se radnje sa dečjom garderobom zovu slatko i seksi dete? Postala očeva ljubavnica Na stručnom seminaru na Kembri...
Novi dokumentarac pod nazivom “The Seeds of Time” nam predstavlja mitski “Trezor za Sudnji dan” u Norveškoj koji nam je ponovo u centru pažnje Dakle, ako ste čuli za Svalbardsko globalno skladište sjemena, vjerojatno je bilo u kontekstu teorije zavjere ili neke kriptične reference u znanstvenom časopisu. Sam “Trezor” izgleda kao da je uzet iz filmova James Bonda: 130 metara u ledene planine Norveške, dokaz za katastrofu. Depozitarna banka sjemena u izoliranom permafrostu, u slučaju apokaliptičnog događaja, mogla bi obnoviti Zemlju sa gotovo svim poznatim usjevima. Strši iz leda, ulaz u Svalbard trezor odmah priziva vizije ogromnog podzemnog vojnog postrojenja. Stvarnost onoga što se tamo događa je malo manje dramatična, ali nekako više uznemirujuća i izaziva strahopoštovanje. Trezor sjemenma Svalbard Global za sjeme je u funkciji za više od šest godina , ali za javnost se i dalje tretira kao tajnovit projekt. Zakopan ispod permafrosta Norveške, a trezor je sada dom...
Коментари
Постави коментар